
Підсумки вебсемінару «Нормативно-правове забезпечення оцінювального процесу НУШ: загальні критерії та критерії оцінювання мовно-літературної освітньої галузі»
17.03.2025 Центром методичної та аналітичної роботи спільно з кафедрою методики навчання мов і літератури КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми воркшопу «Нові підходи до оцінювання здобувачів освіти в мовно-літературній освітній галузі», а також у межах хабу «Якісна освіта» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» проведено вебсемінар «Нормативно-правове забезпечення оцінювального процесу НУШ: загальні критерії та критерії оцінювання мовно-літературної освітньої галузі» (у форматі ZOOM-конференції).
Захід проведено з метою вдосконалення оцінювально-аналітичної компетентності вчителів-філологів щодо здатності здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти мовно-літературної освітньої галузі за групами результатів.
Під час заходу методистка Центру методичної та аналітичної роботи Юлія Радченко ознайомила вчителів-філологів із програмою воркшопу та особливостями її реалізації у 2025 році; детально проаналізувала нормативно-правові документи, які регламентують реалізацію оцінювального процесу в НУШ, зокрема критерії оцінювання результатів навчання з української мови й літератури та зарубіжної літератури. Із метою надання словесникам методичної допомоги щодо реалізації оцінювального процесу в умовах НУШ для педагогів було проведено практикум-взаємодію «Як оцінити сформовані групи результатів учнів». Філологи розв’язували ситуативні завдання, а також завдання відповідної тематики незалежного тестування фахових знань і вмінь учителів української мови та літератури, які виявили бажання взяти участь у сертифікації 2025 року, аналізували змістовий складник запропонованих зразків підсумкових робіт, створених зокрема й за допомогою цифрових інструментів.
Старший викладач кафедри методики навчання мов і літератури, методистка Центру методичної та аналітичної роботи, доктор філософії в галузі знань «Гуманітарні науки» зі спеціальності «Філологія» Оксана Румянцева-Лахтіна під час виступу з презентацією та діалогової взаємодії з учасниками вебсемінару актуалізувала й детально розкрила питання навчального поступу учнівства, окресленого в чинних нормативних документах, а також проаналізувала загальні критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.
Матеріали вебсемінару надіслані учасникам воркшопу на їхні електронні адреси.
Також наприкінці заходу 11 учителів-філологів отримали консультації з питань оцінювання результатів навчання здобувачів освіти НУШ з української мови та літератури, зарубіжної літератури за групами результатів, а також принципів реалізації формувального оцінювання.
У заході взяли участь 64 особи.