Матеріали навчально-методичного онлайн-тренінгу «Ідейно-художній (комплексний) аналіз поетичного твору як методична проблема: практична складова»
20.12.2024 Центром методичної та аналітичної роботи спільно з кафедрою методики навчання мов і літератури КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми онлайн-тренінгу «Алгоритм якісної підготовки здобувачів освіти до Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури в умовах освітніх втрат», а також у межах хабу «Якісна освіта» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» проведено навчально-методичний онлайн-тренінг «Ідейно-художній (комплексний) аналіз поетичного твору як методична проблема: практична складова» (у форматі ZOOM-конференції).
Захід проведено з метою вдосконалення предметно-методичної компетентності вчителів-словесників щодо здатності формувати в здобувачів освіти вміння виконувати найскладніше олімпіадне завдання – робити ідейно-художній (комплексний) аналіз поезії.
Під час заходу методистка Центру методичної та аналітичної роботи Юлія Радченко закцентувала увагу філологів на відмінностях між літературним паспортом та ідейно-художнім аналізом ліричних творів; ознайомила вчителів із алгоритмом комплексного аналізу вірша та дієвими методами й прийомами для засвоєння учнями базових знань із теорії літератури; надала практичні рекомендації щодо того, як навчити здобувачів освіти читати й розуміти поезію, а також змоделювала можливі формати ефективної педагогічної взаємодії з учнями, які спрямовані на формування в них аналітичної, читацької та інтерпретаційної компетентностей, набуття вмінь декодувати авторські інтенції, глибоко аналізувати художні образи та їхній символізм, визначати роль виражальних засобів для реалізації задуму митця (на прикладі фрагментів текстуального аналізу творів «З міста, що ракетами розтрощене…» О.Ірванця та «З випаленими очима й залізом в ключиці…» С.Жадана).
Старший викладач кафедри методики навчання мов і літератури, методистка Центру методичної та аналітичної роботи, доктор філософії в галузі знань «Гуманітарні науки» зі спеціальності «Філологія» Оксана Румянцева-Лахтіна під час інтерактивної взаємодії з учасниками тренінгу не лише ознайомила вчителів-словесників із сучасними підходами до аналізу ліричного твору та його інтерпретації (на прикладі твору Сергія Жадана «Як ми будували свої доми?»), а також надала педагогам методичну допомогу щодо аналізу поетичних текстів в літературознавчому та культурологічному аспектах.
Усі охочі можуть ознайомитися з матеріалами онлайн-тренінгу за покликанням: https://drive.google.com/drive/folders/1_RCBdB5jTyKiWZ3AlWw-TtNFUHAxkYw1?usp=sharing
Також наприкінці заходу 7 учителів-філологів отримали консультації з питань оцінювання результатів навчання здобувачів освіти НУШ з української мови та літератури за групами результатів за І семестр та підготовки учнів до ІІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
У заході взяли участь 39 осіб.