
Підсумки всеукраїнської науково-практичної конференції «Розвиток предметно-методичної компетентності вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти»
Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти» спільно з Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Державною установою «Український інститут розвитку освіти», Комунальним закладом «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради 18 червня 2025 року проведено пленарне засідання всеукраїнської науково-методичної конференції за темою «Розвиток предметно-методичної компетентності вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти» (у форматі онлайн-конференції).
Мета конференції полягає в актуалізації проблем професійного розвитку вчителів в умовах реформування освітньої галузі; визначення ефективних шляхів удосконалення предметно-методичної компетентності вчителя НУШ в системі післядипломної педагогічної освіти.
Під час пленарного засідання з науковими доповідями виступили:
-
ТОПУЗОВ Олег Михайлович, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, віцепрезидент НАПН України, директор Інституту педагогіки НАПН України, ГОЛОВКО Микола Васильович, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України – «Науково-методичний супровід розвитку предметно-методичної компетентності вчителів Нової української школи»;
-
ЛИСОГОР Людмила Петрівна, кандидатка біологічних наук, доцентка, заступниця начальника відділу змісту освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти» –«Навчальні ресурси і стратегії реалізації компетентнісного потенціалу освітніх галузей (на прикладі природничої, мовно-літературної та історичної і громадянської освітніх галузей)»;
-
ПОКРОЄВА Любов Денисівна, докторка філософії, доцентка, ректорка КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», заслужений працівник освіти України, ЛУЗАН Людмила Олександрівна, кандидатка педагогічних наук, проректорка з навчальної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», Остапенко Алла Сергіївна, кандидатка педагогічних наук, проректорка з науково-методичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» – «Розвиток предметно-методичної компетентності вчителя НУШ в системі післядипломної педагогічної освіти».
Після наукових доповідей відбулося обговорення окреслених проблем у розвитку предметно-методичної компетентності вчителя експертами з числа науковців, керівників закладів освіти, педагогів-практиків. Вони висловилися щодо здатності вчителя моделювати зміст освітнього процесу відповідно до нових державних стандартів, зниження мотивації окремих вчителів до опанування інноваціями в умовах реформування освіти, недостатнього розуміння можливості інтегрувати завдання щодо формування ціннісних ставлень у зміст освітнього процесу та інших складових предметно-методичної компетентності вчителя. Їхнє бачення проблем та пропозиції з практичної допомоги вчителям у реалізації концептуальних засад Нової української школи викликали особливий інтерес в учасників конференції.
Заслухавши наукові доповіді і виступи експертів, учасники конференції пропонують в умовах оновлення змісту освіти за Концепцією НУШ актуалізувати такі напрями у підвищенні кваліфікації вчителів:
-
посилити увагу формуванню предметно-методичної компетентності;
-
особливо розширити знання про складники, дидактичні умови формування предметно-методичної компетентності;
-
поглиблювати навички вчителів щодо гнучкості, адаптивності, продуктивності, інформаційності тощо;
-
ширше впроваджувати активні тренінгові форми підвищення кваліфікації вчителів;
-
з метою надання дієвої допомоги вчителям у опануванні та практичному впровадженню завдань реформ об’єднати зусилля науковців інституту педагогіки та регіональних закладів післядипломної педагогічної освіти в розробці навчальних посібників щодо актуальних завдань реформи НУШ (галузевих, інтегрованих і предметних).
Другий день роботи конференції (19 червня 2025 року) – секційні засідання (дистанційно, асинхронний формат)). Ознайомлення з публікаціями учасників конференції можна за покликаннями на Google–диск, що розміщені в програмі конференції.
До роботи науково-практичної конференції долучилися 132 учасники, з них 70 надали свої матеріали (статті та тези).
Тримаємо освітній фронт! Разом до Перемоги!