«Професійна орієнтація у Новій українській школі»
З 30 березня по 3 квітня 2023 року Остапенко Алла Сергіївна, проректор з науково-методичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», взяла участь у фінальній сесії «Професійна орієнтація у Новій українській школі» у м. Бєльсько-Бяла (Польща), на якій було підбито підсумки трирічних зусиль щодо впровадження в Україні системи професійної орієнтації на всіх рівнях освіти. Захід об’єднав майже 50 представників освіти з усіх регіонів України, які мають реалізовувати завдання у сфері професійної орієнтації та кар’єрного зростання під час занять з учнями та студентами.
У Польщі напрацьовано суттєвий досвід організації профорієнтаційної підготовки учнівської молодів. Так, у межах Програми EU4Skills розроблено нормативно-правову та методологічну основи системи профорієнтації. Наприклад, уведені елементи професійної орієнтації в стандарти та навчальні програми. Також підготовлено 11 посібників для початкової школи, які сприяють розвитку творчості та активності дітей. Для середніх шкіл підготовлені матеріали, а також сценарії уроків та інші інструменти для професійно-технічних навчальних закладів.
Програма EU4Skills фінансується ЄС і державами-членами: Німеччиною, Фінляндією, Польщею та Естонією; має на меті підтримку впровадження реформи професійно-технічної освіти в Україні. Програма імплементується GIZ та іншими установами країн-партнерів в рамках спів-фінансування.
Фонд міжнародної солідарності провів навчання та тренінги для вчителів. Результати, висновки з цих тренінгів, кращі українські практики, плани на майбутнє та роль освіти у відбудові України були головними темами конференції і семінарів, що відбулись під час фінальної сесії в м. Бєльсько-Бялей. З українськими колегами поділилися своїм досвідом фахівці-практики, які займаються професійною орієнтацією в Польщі. Вони розповіли про механізми підвищення кваліфікації вчителів у Польщі; долучилися до обговорення того, яким чином можна покращити освітній процес в Україні та допомогти випускникам шкіл знайти роботу. Також учасники сесії підбили підсумки другого етапу всеукраїнського освітнього експерименту «Профорієнтація в НУШ».
Надані польськими колегами матеріали планується впроваджувати в освітню діяльність Харківської академії неперервної освіти з метою посилення уваги до організації професійної орієнтації в закладах загальної середньої освіти області та відповідної підготовки вчителів.