
Результати PISA: вплив цифрового дозвілля підлітків на їхні навчальні досягнення та добробут
За результатами PISA-2022 фахівцями Українського центру оцінювання якості освіти підготовлено черговий переклад мінізвіту «Чи можливий баланс між навчанням та цифровим дозвіллям поза школою?», у якому висвітлюється питання про зв’язок цифрового дозвілля підлітків з їхніми навчальними досягненнями та добробутом.
Автори акцентують увагу на тому, що повна заборона цифрового дозвілля не розв’язує проблему. Натомість слід зосередитися на підтримці учнів та їхніх батьків у формуванні навичок раціонального використання вільного часу, що дозволить зберегти баланс між навчанням і цифровими розвагами.
У мінізвіті розглядаються такі аспекти:
- взаємозв’язок між тривалістю цифрових розваг поза школою та результатами з математики;
- вплив цифрового дозвілля на рівень тривожності здобувачів освіти та їхню схильність приділяти надмірну увагу цифровим активностям у школі;
- кореляція між надмірним використанням 15-річними підлітками цифрових пристроїв для розваг поза школою та такими показниками, як відвідуваність занять, мотивація до навчання та час, використаний на виконання домашніх завдань;
- оптимальний розподіл часу між цифровим дозвіллям і навчанням у позаурочний час, який забезпечує кращі результати та вищу задоволеність життям.
Ознайомитися з мінізвітом можна за покликанням: https://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2025/12/PISA-v-tsentri-uvagy_130.pdf
Пропонуємо використати ці матеріали в закладах загальної середньої освіти у роботі з учнями та батьками з метою розвитку у здобувачів освіти культури раціонального використання вільного часу, що сприятиме підвищенню успішності навчання та задоволеності життям.
