Close
Дистанційна освіта
Харківської академії неперервної освіти
Реєстрація на курси підвищення кваліфікації
(ІІ півріччя 2025 року)

Підсумки роботи воркшопу «Нові підходи до оцінювання здобувачів освіти в мовно-літературній освітній галузі»

10.12.2025 року Центром методичної та аналітичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» завершено роботу воркшопу «Нові підходи до оцінювання здобувачів освіти в мовно-літературній освітній галузі» і проведено підсумковий вебсемінар-рефлексію «Оцінювання за групами результатів: види, нові підходи, вимоги та функції» (у форматі ZOOM-конференції).

Навчання за програмою воркшопу сприяло вдосконаленню предметно-методичної та оцінювально-аналітичної компетентностей учителів-філологів щодо здатності добирати й створювати дидактичні матеріали для здійснення оцінювального процесу за групами результатів.

Під час підсумкового заняття методисткою Центру методичної та аналітичної роботи Юлією Радченко було актуалізовано інформацію про зміни оцінювальної парадигми в НУШ в площині мовно-літературної освітньої галузі, а також у форматі активної взаємодії, зокрема панельної дискусії, проаналізовано зразки завдань для перевірки сформованих груп результатів, обговорено критерії щодо їхнього вибору, визначено переваги та типові помилки в завданнях ГР 1 «Усно взаємодіє», ГР 2 «Працює з текстом», ГР 3 «Письмово взаємодіє», ГР 4 «Досліджує мовлення». Під час практикуму «Методична студія» філологам були надані рекомендації щодо роботи з медіатекстами та вибору й створення відповідних дидактичних матеріалів для реалізації оцінювального процесу в НУШ.

Під час вебсемінару-рефлексії також було презентовано ефективний педагогічний досвід учителя української мови та літератури Комунального закладу «Харківський ліцей № 162 Харківської міської ради», старшого учителя, співавтора видання «Комплекс методичних посібників «Оцінювання результатів навчання учнів 5–8 класів НУШ: приклади та рекомендації» (Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2025) Юлії Куликової, яка ознайомила учасників воркшопу з авторськими дидактичними матеріалами, зокрема зразками завдань для підсумкового та формувального оцінювання з української мови, і провела для філологів методичний тренінг.

Матеріали вебсемінару надіслані учасникам воркшопу на їхні електронні адреси.

Наприкінці заходу 4 педагоги отримали консультації щодо особливостей створення завдань для формувального та підсумкового оцінювання за групами результатів (змістове наповнення та розробка критеріїв), а також використання цифрових інструментів формувального оцінювання.

За підсумками участі у воркшопі «Нові підходи до оцінювання здобувачів освіти в мовно-літературній освітній галузі» 28 педагогів отримають сертифікати, зокрема 7 із міста Харкова.