Close
Дистанційна освіта
Харківської академії неперервної освіти
Реєстрація на курси підвищення кваліфікації
(ІІ півріччя 2025 року)

Підсумки ресурсної зустрічі «Результати складання національного мультипредметного тесту з української мови та літератури: статистика, аналіз типових помилок і шляхи їх усунення»

21 листопада 2025 року Центром методичної та аналітичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» в межах хабу «Якісна освіта» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» було проведено ресурсну зустріч «Результати складання національного мультипредметного тесту з української мови та літератури: статистика, аналіз типових помилок і шляхи їх усунення».

Захід проведено з метою вдосконалення предметно-методичної та прогностичної компетентностей керівників ТМО учителів української мови та літератури з питань створення системи якісної підготовки до НМТ у 2025/2026 навчальному році в умовах сучасних освітніх викликів.

Під час ресурсної зустрічі методистками ЦМАР Радченко Ю.В. та Клімовою С.В. було детально проаналізовано результати НМТ-2025 з української мови та літератури (всеукраїнський та регіональний рівні), визначено типові помилки, яких припускалися здобувачі освіти, надано рекомендації словесникам, як навчити учнів виконувати компетентнісні тестові завдання, а також окреслено шляхи якісної підготовки до НМТ-2026. Керівники ТМО та учителі української мови та літератури, які викладають в 11 класах, отримали практичну методичну допомогу щодо вибору дієвого інструментарію для формування в учнів практичних мовних навичок і вмінь, читацької грамотності та літературної компетентності.

Також учасники зустрічі розв’язували ситуативні завдання та у форматі діалогової взаємодії обговорювали шляхи вирішення проблемних питань – подолання навчальних втрат і підвищення мотивації здобувачів освіти в опануванні філологічних дисциплін.

Додатково радимо скористатися матеріалами електронного видання (Методичні рекомендації щодо подолання/запобігання освітніх втрат і розривів [Електронне видання] / А.С. Остапенко, І.В. Капустін, Ю.А. Посмітна, О.І. Грінченко, О. В. Григорович, І.В. Волкова, О.А. Зайцева, С.В. Клімова, О.О. Моліна, Ю.В. Радченко, О.М. Саввіч, В.П. Сідорчук, С.Г. Федченко; за заг. редакцією Л.Д. Покроєвої. – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2024. – с.6-20; http://edu-post-diploma.kharkov.ua/wp-content/uploads/2024/10/Osvitni_vtraty-maket_01.10.24.pdf )

У заході взяли участь 44 особи, 10 із яких із міста Харкова.

Наприкінці заходу 6 педагогів отримали консультації щодо проведення моніторингу навчальних досягнень учнів протягом року в процесі підготовки до НМТ та подолання освітніх втрат із української мови та літератури.

Матеріали ресурсної зустрічі надіслано його учасникам та оприлюднено для всіх охочих в освітянській спільноті вчителів-філологів Харківської області.