Підсумки онлайн-опитування про організацію дистанційного навчання в Харківській області
З метою вивчення пропозицій різних категорій стейкхолдерів щодо організації дистанційного навчання ̶ у серпні Центром моніторингу якості освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» було проведено інтернет опитування, в якому взяли участь більше 5-ти тисяч респондентів.
Найбільш активними виявилися батьки учнів і студентів (більше 50%) та вчителі шкіл, гімназій, ліцеїв (більше 25%).
До опитування долучилися мешканці більшості районів, міст, ОТГ області та деяких закладів професійної й вищої освіти.
Серед питань, що вивчалися, були ресурсні, організаційні, кадрові, змістові.
Які проблеми виявило зазначене опитування?
На першому місці серед проблем виявилося ресурсне забезпечення, адже на недостатню кількість сучасної комп’ютерної техніки вказали 56% респондентів. 54% вказали на недоліки інтернет-зв’язку.
На недостатню підготовленість до дистанційного навчання всіх учасників освітнього процесу вказали майже 30%.
Серед ресурсних проблем, за думкою респондентів, на першому місці (72%) – забезпечення сучасною комп’ютерною технікою і швидкісним інтернетом (55%).
Серед організаційних питань пріоритет (60-40%) надали зручним навчальним платформам, можливості зворотного зв’язку з педагогом, онлайн-проведенню й чіткому розкладу навчальних занять.
79% опитаних уважають важливою відповідну підготовку до дистанційного і змішаного навчання учасників освітнього процесу, включно батьків здобувачів освіти.
А 63% респондентів просять не перебільшувати норми обсягів домашніх завдань.
Дане опитування показало, що в організації дистанційного, особливо змішаного навчання, ще залишилися проблеми, на розв’язанні яких треба зосередити увагу з початком нового навчального року.
Що стосується підготовки педагогічних працівників, інформую, що в освітні програми всіх курсів підвищення кваліфікації, які проходять в академії неперервної освіти, включені теми щодо організації дистанційного та змішаного навчання; передбачено відповідну підготовку заступників директорів шкіл із навчальної роботи для складання розкладів уроків у процесі дистанційного або змішаного навчання; також заплановані семінари і тренінги для педагогів щодо опанування різних освітніх платформ.
Сподіваємось, що наші спільні зусилля сприятимуть покращенню якості дистанційної освіти у 2020-21 навчальному році.
З більш конкретними результатами опитування, де вказані проблеми по районах, містах, ОТГ, закладах професійної та вищої освіти, можна ознайомитися на сайті академії неперервної освіти.
Ректор КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» Л.Д. Покроєва
Завантажити матеріали за результатами інтернет опитування можна ТУТ.