Close
Дистанційна освіта
Харківської академії неперервної освіти
Реєстрація на курси підвищення кваліфікації
(ІІ півріччя 2025 року)

Підсумки вебсемінару-рефлексії «Оцінювання за групами результатів: види, нові підходи, вимоги та функції»

20.06.2025 року Центром методичної та аналітичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми воркшопу «Нові підходи до оцінювання здобувачів освіти в мовно-літературній освітній галузі», а також у межах хабу «Якісна освіта» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» проведено підсумковий вебсемінар-рефлексію «Оцінювання за групами результатів: види, нові підходи, вимоги та функції» (у форматі ZOOM-конференції).

Захід проведено з метою вдосконалення предметно-методичної та оцінювально-аналітичної компетентностей учителів-філологів щодо здатності добирати й створювати дидактичні матеріали для здійснення оцінювального процесу за групами результатів.

Під час заходу методисткою Центру Юлією РАДЧЕНКО було актуалізовано інформацію про зміни оцінювальної парадигми в НУШ в площині мовно-літературної освітньої галузі, зокрема про особливості оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за чотирма групами результатів; закцентовано увагу на особливостях оформлення результатів навчання здобувачів освіти за ГР в електронних класних журналах; надано рекомендації вчителям-словесникам щодо планування оцінювального процесу тощо. Також у форматі активної взаємодії, зокрема панельної дискусії, було проаналізовано зразки завдань для перевірки сформованих груп результатів, обговорено критерії щодо їхнього вибору, визначено переваги та типові помилки в завданнях ГР 1 «Усно взаємодіє», ГР 2 «Працює з текстом», ГР 3 «Письмово взаємодіє», ГР 4 «Досліджує власне мовлення». Під час методичного практикуму філологам були надані рекомендації щодо створення дидактичного матеріалу для реалізації оцінювального процесу за групами результатів, зокрема ГР 2 «Працює з текстом» та ГР 3 «Письмово взаємодіє».

Практико-орієнтований підхід до професійного розвитку вчителя-філолога щодо формування його оцінювально-аналітичної компетентності було реалізовано також на етапі ознайомлення словесників із ефективним педагогічним досвідом учителя української мови та літератури й зарубіжної літератури вищої категорії Комунального закладу «Геніївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Слобожанської селищної ради Чугуївського району, старшого учителя, тренера-педагога НУШ Надії ЛИТВИНОВОЇ, яка представила авторські дидактичні матеріали, створені за допомогою різноманітних сучасних цифрових інструментів як дієвого засобу оцінювання сформованих груп результатів у здобувачів освіти (платформа «Всеосвіта», освітній проєкт «На урок», сервіс «Classtime» інтерактивна платформа «Nearpod» тощо), та надала практичні поради колегам щодо ефективного використання зазначених ресурсів.

Матеріали вебсемінару надіслані учасникам воркшопу на їхні електронні адреси.

Наприкінці заходу 6 учителів-філологів отримали консультації щодо особливостей створення завдань для формувального та підсумкового оцінювання за групами результатів (змістове наповнення та розробка критеріїв), а також використання цифрових інструментів формувального оцінювання.

У заході взяли участь 45 осіб, з них 9 учителів із закладів загальної середньої освіти м. Харкова.