Close
Дистанційна освіта
Харківської академії неперервної освіти
Реєстрація на курси підвищення кваліфікації
(І півріччя 2025 року)

Підсумки вебсемінару-практикуму «Формувальне оцінювання як чинник індивідуального поступу здобувачів освіти: механізми реалізації, методи та інструменти»

16.04.2025 Центром методичної та аналітичної роботи спільно з кафедрою методики навчання мов і літератури КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми воркшопу «Нові підходи до оцінювання здобувачів освіти в мовно-літературній освітній галузі», а також у межах хабу «Якісна освіта» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» проведено вебсемінар-практикум «Формувальне оцінювання як чинник індивідуального поступу здобувачів освіти: механізми реалізації, методи та інструменти» (у форматі ZOOM-конференції).

Захід проведено з метою вдосконалення оцінювально-аналітичної компетентності вчителів-філологів  щодо здатності реалізувати формувальне оцінювання.

Під час заходу було розглянуто поняття «формувальне оцінювання» та важливість реалізації його мотиваційно-стимулювальної функції, а також ознайомлено вчителів-філологів із інструментарієм формувального динамічного оцінювання прогресу здобувачів освіти.

Із метою надання вчителям практичної допомоги, спрямованої на формування у філологів здатності забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти, реалізувати формувальне оцінювання, послуговуючись визначеним алгоритмом та аналізуючи результати навчання учнів, методистка Центру методичної аналітичної роботи Радченко Ю.В. провела практикум щодо моделювання оцінювального процесу. Філологи були залучені до розв’язання ситуативних завдань, аналізували доречність застосування цифрових інструментів, особливості створення завдань для оцінювання різних груп результатів тощо.

Старший викладач кафедри методики навчання мов і літератури, методистка Центру методичної та аналітичної роботи, доктор філософії в галузі знань «Гуманітарні науки» зі спеціальності «Філологія» Оксана Румянцева-Лахтіна проаналізувала питання розробки критеріїв формувального оцінювання як способів отримання інформації про навчальний поступ учнівства, а також залучила педагогів до розробки відповідних критеріїв, зокрема для оцінювання роботи з текстом, усної взаємодії тощо.

Матеріали вебсемінару надіслані учасникам воркшопу на їхні електронні адреси.

Наприкінці заходу 5 учителів-філологів отримали консультації з питань оцінювання результатів навчання здобувачів освіти НУШ з української мови та літератури, зарубіжної літератури за групами результатів, а також використання цифрових інструментів формувального оцінювання.

У заході взяли участь 37 осіб.