Про підсумки проведення медіаосвітньої онлайн-толоки
21.06.2024 Харківською академією неперервної освіти в партнерстві з Академією Української Преси в межах реалізації програми дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Науково-методичні основи створення моделі наскрізної медіаосвіти в закладах освіти Харківської області» на базі закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (2019-2024 роки) та відповідно до плану роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» на 2024 рік проведено медіаосвітню онлайн-толоку (у форматі ZOOM-конференції).
Захід проводився з метою презентації найкращих робіт обласного фестивалю «Калейдоскоп медіаосвітніх вправ», що проходив у квітні-травні 2024 року.
Під час онлайн-толоки Остапенко А.С., проректором з науково-методичної роботи Харківської академії неперервної освіти, оголошено результати обласного фестивалю «Калейдоскоп медіаосвітніх вправ». Президент Міжнародного благодійного фонду «Академія української преси», доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри реклами і зв’язків із громадськістю Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, співголова журі обласного фестивалю «Калейдоскоп медіаосвітніх вправ» Іванов В.Ф. наголосив на тому, що усвідомлення важливості медіаграмотності в Україні зросло в умовах повномасштабного вторгнення, та зазначив, що роль медіапедагогів Харківщини є значущою.
На толоці лунали думки членів журі вголос про учасників Фестивалю. Так І.І. Нетеса аргументувала словами конкурсантки А.О. Маслій важливість формування медіаграмотності: «Сучасне суспільство живе у світі інформації, великої кількості інформації. І з кожним днем її стає все більше. Дуже важливо не опинитися під її завалами, бо достатньо великий відсоток становить саме неякісна та не перевірена інформація…».
Качура О.С., завідувачка комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 280 Харківської міської ради», переконана, що закладати підвалини медіаграмотності потрібно ще в дошкільному віці, показала, як це можна зробити під час ознайомлення дітей 5-6 років з соціумом, зокрема знайомлячи дітей з циклами народних свят. Прийняла естафетну паличку Дмитренко Н.М., учителька початкових класів Комунального закладу «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області, яка показала, як можна продовжити роботу із знайомства з поняттям інформація та перевірки її на достовірність на уроках курсу «Я досліджую світ». Семерик О.С., учителька хімії Комунального закладу «Есхарівський ліцей» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області, доводить, що формувати медіаграмотність можна на уроках природничо-математичної галузі, зокрема на уроках хімії під час вивчення теми «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». На проблемі безпечного використання п’ятикласниками комп’ютерних мереж і інтернету зосереджує увагу Маслій А.О., учителька інформатики Куп’янського ліцею № 1 Куп’янської міської ради Харківської області. Тема безпечного співіснування з медіа знайшла відображення у кейсі медіаосвітніх вправ з англійської мови для учнів 8 класу «Тематика ситуативного спілкування “Засоби масової інформації. Стиль життя”» Хомякової Ю.С., учительки англійської мови Комунального закладу «Харківський академічний ліцей № 45 Харківської міської ради». Посохова А.О., учителька української мови та літератури Комунального закладу «Лиманський ліцей» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області, на уроках української літератури під час аналізу художніх текстів вчить своїх учнів бачити маніпулятивні заголовки та уникати їх деструктивного впливу на особистість.
Онлайн-толока стала майданчиком для обміну досвіду з питань медіаграмотності.
До заходу долучилося 43 педагогічні працівники, серед яких є і учасники програми дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Науково-методичні основи створення моделі наскрізної медіаосвіти в закладах освіти Харківської області», і особи, зацікавлені в питаннях формування медіаграмотності.