Про проведення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 в закладах освіти Харківської області
11-14 травня 2021 року в Харківській області відбувся пілотний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022, у якому взяли участь 312 учнів 6 закладів освіти регіону, визначених методом випадкової вибірки.
Мета PISA полягала у з’ясуванні готовності 15-річних учнів / студентів до дорослого життя. Дослідження передбачало оцінювання читацької, математичної, природничо-наукової грамотності та креативного мислення учнів / студентів, а також отримання контекстної інформації про заклади освіти та освітні практики, що застосовуються в закладах.
Дослідження включало тестування учнів / студентів за завданнями міжнародного зразка, їх анкетування та анкетування керівників закладів освіти.
Під час анкетування учні / студенти мали надати відповіді на запитання, що стосувалися закладу освіти, їхньої родини, а також використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Уперше в Україні було використано комп’ютерний варіант дослідження та оцінювалося креативне мислення учнів.
Дослідження в закладах освіти здійснювали фахівці Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти та Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти», які виконували обов’язки старших інструкторів пілотного етапу PISA-2022.
Слід відзначити високий рівень організації дослідження в закладах освіти, злагоджену роботу персоналу з адміністрування, створення керівниками необхідних умов, що забезпечили якісне проведення пілотного етапу PISA-2022.
Результати дослідження PISA будуть використані для визначення шляхів подальшої реалізації освітньої політики в Україні.