Про навчання педагогічних працівників Харківської гімназії №34 на адресному тематичному спецкурсі за темою «Інклюзивна освіта: перші кроки по роботі з «особливою дитиною»»
Відповідно до замовлення адміністрації Харківської гімназії №34 Харківської міської ради Харківської області задля розвитку професійних компетентностей педагогів щодо ефективної організації навчання, виховання, розвитку й супроводу дітей з ООП в умовах інклюзивного та дистанційного навчання в період з 12 по 24 червня проведено адресний тематичний спецкурс за темою «Інклюзивна освіта: перші кроки по роботі з «особливою дитиною» для педагогічних працівників зазначеного закладу освіти.
Навчання відбувалося в дистанційному (синхронному та асинхронному) форматі, із застосуванням індивідуальної та групової роботи.
Протягом навчання педагоги:
- опрацювали презентаційні та відео матеріали, присвячені організації інклюзивного навчання в ЗЗСО та практичній реалізації інклюзивного навчання дітей з ООП;
- вдосконалили навички роботи з інтернет-ресурсами, сервісами та інструментами, а саме: з пошуковими системами, сервісом ZOOM (робота на інтерактивних дошках, в сесійних залах, спілкування засобами ЧАТу, створення ментальних карт), ресурсами для організації дистанційного навчання Human, На урок, Google Classroom, Learning Apps, Wordwall, генератором ребусів тощо;
- в синхронному режимі опрацювали теми «Індивідуальна програма розвитку як механізм реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами» та «Формувальне оцінювання учнів в інклюзивному класі», опрацювали можливості проведення засідань команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в дистанційному форматі засобами ZOOM;
створили й презентували 6 освітніх проєктів у межах теми. Результати роботи розміщено за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1E0uOFS36bEYVUBu5D1lj0KEOrgBfDL5h?usp=drive_link ;
- прокачали власні мякі навички, що стосуються позитивного спілкування з колегами, уміння «слухати і чути», знаходити нестандартні рішення в складних ситуаціях, навички емоційного інтелекту.
За відгуками учасників, навчання було цікавим, корисним, емоційно насиченим.
Як результат навчання педагогічні працівники отримали сертифікати на 30 годин/1 кредит ЄКТС, що свідчать про вдосконалення професійних компетентностей:
– педагогічного партнерства (як здатності забезпечувати суб’єкт-суб’єктну взаємодію в освітньому процесі, на засадах педагогіки партнерства співпрацювати з іншими фахівцями та батьками учнів з ООП);
– інклюзивної (як здатності здійснювати педагогічну підтримку кожного учня залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів).