Мобільний інклюзивно-ресурсний центр
15 червня 2023 року відповідно до запиту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Солоницівської селищної ради Харківської області відбувся виїзд Мобільного інклюзивно-ресурсного центру КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» до смт Пересічне Харківського району Харківської області для надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами за місцем їх перебування.
Корекційно-розвиткові заняття з дітьми з особливими освітніми потребами, які не відвідують освітні заклади, проводили фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру вчитель-логопед Зуб Аліна Миколаївна та фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру вчитель-дефектолог Чемова Маргарита Євгенівна.
Під час проведення корекційно-розвиткового заняття з дитиною 7-ми років з особливими освітніми потребами, яка має соціоадаптаційні/ соціокультурні труднощі 3 рівня підтримки, використовувалися методи та прийоми, що направлені на корекцію розвитку пізнавальних процесів, концентрацію уваги, вміння переключатися з однієї діяльності на іншу, формування уявлення про властивості предметів, розвиток словесно-логічного мислення. Введення сенсорних елементів підтримувало зацікавленість дитини під час навчання.
Корекційно-розвиткове заняття, що проводились з дитиною дошкільного віку з особливими освітніми потребами (інтелектуальні труднощі, 5 рівень підтримки), направлене на розвиток пізнавальних процесів дитини, навчання розпізнавати предмети за формою, кольором, розміром; класифікувати та узагальнювати їх за родовими ознаками; діяти за словесною інструкцією. Вчителем-дефектологом використовувались прийоми розвитку дрібної моторики, стимуляції мовленнєвої активності, попередження небажаної поведінки.
Вчителем-логопедом проведено корекційно-розвиткове заняття з дитиною 7,5 років з особливими освітніми потребами, яка має інтелектуальні труднощі 5 рівня підтримки. Використовували набір Фребеля (палички, ґудзики, в’язані різнокольорові м’ячики), дерев’яні ігри сортери-шнуровки, сенсорні тактильні м’ячики для розвитку у дитини моторики, логіки, тактильних відчуттів, відпрацювання кольорів, рефлексу хватати, тримати, ловити, кидати і здавлювати для самозаспокоєння.
Метою корекційно-розвиткового заняття, яке проведене з дитиною з особливими освітніми потребами (7 років; інтелектуальні труднощі 5 рівня підтримки) із родини внутрішньо переміщених осіб, було спрямоване на закріплення і розширення навичків, набутих на попередніх заняттях: трансформування пасивного словникового запасу в активний, збагачення мови новими фразами та осмисленими виразами, активне використання міміки жестів, ініціювання спілкування проханнями і уміння виражати свої потреби.
Під час проведення корекційно-розвиткових занять використовувалося сучасне обладнання, яким оснащений Мобільний інклюзивно-ресурсний центр. Також фахівці інклюзивно-ресурсного центру Солоницівської селищної ради мали змогу отримати консультацію методиста Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «ХАНО» Тетяни Федюшиної щодо організації роботи в умовах Мобільного інклюзивно-ресурсного центру.