Методичні рекомендації за результатами дослідження ECERS-3
Шановні колеги!
Міністерством освіти і науки України підготовлено Методичні рекомендації з питань забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (лист МОН України від 06.10.2022 № 1/11743-22 «Про забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за результатами дослідження ECERS-3») за підсумками дослідження ECERS-3, яке проходило в 2021 році.
Мета дослідження полягала в оцінюванні якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ЗДО) України з використанням методики ECERS-3 – єдиного інструмента для з’ясування чинників, що впливають на розвиток дітей. Важливими аспектами використання цієї методики є вивчення наявності в ЗДО безпечних умов для дітей та можливості для кожної дитини розвивати здорові відносини з іншими дітьми й дорослими, а також – умов для розвитку незалежності та самодостатності особистості.
Дослідження передбачало оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО шляхом спостереження за шістьма підшкалами:
- простір і вмеблювання;
- повсякденні практики особистого догляду;
- мовлення та грамотність;
- види навчально-пізнавальної діяльності;
- взаємодія;
- структурування програми.
У дослідженні взяли участь 2 715 дітей віком від 3 до 5 років, серед яких 32 дитини – з особливими освітніми потребами, 17 – з харчовими алергічними реакціями. Під час спостереження було задіяно 433 особи персоналу.
Запропоновані матеріали містять методичні рекомендації щодо підвищення якості освітнього процесу в ЗДО, структуровані за вищезазначеними підшкалами.
Методичні рекомендації будуть корисними для спеціалістів місцевих органів управління у сфері освіти, консультантів Центрів професійного розвитку педагогічних працівників, керівників та вихователів закладів дошкільної освіти.
Ознайомитися з матеріалами можна за посиланням: https://cutt.ly/mBpQ2uW