
Матеріали науково-практичного вебсемінару «Створення психологічно комфортного інклюзивного середовища для успішної адаптації та соціалізації учнів з ООП»
31 жовтня 2025 року Ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» було проведено науково-практичний вебсемінар за темою «Створення психологічно комфортного інклюзивного середовища для успішної адаптації та соціалізації учнів з ООП» за програмою інклюзивного марафону «Інклюзивний простір в умовах загальної середньої освіти».
Юлія ЗАМАЗІЙ, завідувач Центру практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя, доктор філософії, ознайомила учасників із ефективними методами педагогічного супроводу процесу соціалізації дітей і молоді, надала методичні поради щодо сприяння формуванню у педагогів навичок підтримки дітей і молоді, які переживають труднощі адаптації в соціумі.
Інна МАЛАКЕЙ, завідувач Ресурсного центру, наголосила на важливості проходження адаптаційного періоду дітей з ООП. Разом із слухачами опрацювала техніки «Заземлення» та «Подяка собі» задля створення психологічно комфортного середовища в педагогічному колективі та налаштування на освітній процес.
Тетяна ЧОТІЙ, методист Ресурсного центру, розкрила сутність поняття «психологічна безпека» та її значення у формуванні комфортного інклюзивного середовища в закладі освіти, систематизувала типові ризики та загрози психологічної безпеки дітей, зокрема учнів з особливими освітніми потребами, та шляхи їх подолання.
Олена ЯРОШЕНКО, директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Солоницівської селищної ради, у своєму виступі визначила ефективні форми співпраці між педагогами, фахівцями ІРЦ та родиною, спрямовані на підтримку дитини з особливими освітніми потребами. Охарактеризувала психологічні аспекти комунікації між учасниками команди психолого-педагогічного супроводу, що впливають на емоційний стан та успішність адаптації дитини в закладі загальної середньої освіти.
Ольга САВЧУК, вчитель початкових класів Ізюмського ліцею №6 Ізюмської міської ради, продемонструвала учасникам метод соціальних історій та технологію «Стіни, що говорять», як сучасний інтерактивний метод підтримки пізнавальної активності та емоційного розвитку дітей з ООП, виокремила переваги і можливі труднощі впровадження технології у роботі з дітьми з ООП.
У заході взяли участь 130 осіб, зокрема, 11 — з м. Харкова, 26 — з Берестинської МТГ, 16 — із Сахновщинської СТГ, 13 — з Дергачівської МТГ та Наталинської СТГ .
Покликання на матеріали: https://drive.google.com/drive/folders/1inAQMFcoLLrI16BDWSZ9tdFLLhqyul0Q?usp=drive_link
