
Матеріали науково-методичного вебсемінару «Сучасні підходи до організації психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в ЗДО»
26 та 27 лютого 2025 року Ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» спільно з кафедрою методики дошкільної та початкової освіти було проведено науково-методичні вебсемінари для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти за темою «Сучасні підходи до організації психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в ЗДО» у межах інклюзивного марафону «Інклюзивний простір в умовах закладу дошкільної освіти».
Інна МАЛАКЕЙ, завідувач Ресурсного центру, ознайомила слухачів з програмою, особливостями проведення інклюзивного марафону та акцентувала увагу на важливих аспектах організації підтримки дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти, зокрема, підвищення кваліфікації педагогів.
Світлана ЖДАНОВА, викладач кафедри методики дошкільної та початкової освіти, висвітлила питання взаємодії педагогів ЗДО з батьками дітей з ООП, наголосивши на ефективності особистого спілкування між педагогами та батьками, інформаційній підтримці та створенні партнерських відносин, що дозволяють батькам бути активними учасниками процесу розвитку та навчання їхніх дітей.
Анастасія ВІТЮК, методист Ресурсного центру, охарактеризувала особливості роботи кожного члена команди супроводу: вихователя, асистента вихователя, психолога, логопеда, дефектолога та батьків. Зазначила, що успішна інтеграція дітей з ООП можлива тільки за умови тісної співпраці всіх учасників процесу, які мають спільну мету — створення комфортних умов для розвитку усіх дітей.
Тетяна ЧОТІЙ, методист Ресурсного центру, відзначила важливість психологічної підтримки як для дітей, так і для педагогічного колективу, а саме те, що психолог не тільки допомагає в розв’язанні специфічних труднощів, але й здійснює консультування батьків та педагогів, допомагаючи створити найкраще інклюзивне освітнє середовище.
Богдан ПРЯДКА, представник розробника автоматизованої системи інклюзивно-ресурсних центрів, надав практичні рекомендації, щодо формування індивідуальної програми розвитку в системі АС-«ІРЦ», що є ключовим етапом у забезпеченні якісного психологічно-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Учасники вебсемінарів отримали як методичні, так і практичні поради для подальшої роботи та розвитку інклюзивного середовища у своїх закладах. Актуальність наданих матеріалів сприяла підвищенню рівня професіоналізму педагогів та створенню умов для ефективної взаємодії з дітьми з особливостями психофізичного розвитку та потребами у супроводі.
У заході взяли участь 136 осіб, зокрема, 23 – з Берестинської МТГ, 13 – з Лозівської МТГ та 11 – зі Слобожанської СТГ.
Матеріали вебсемінару розміщені за покликаннями:
для 1 групи – https://drive.google.com/drive/folders/1BPc9z GiUubMrcl yZOqlIOuk–EuNmVu9
для 2 групи – https://drive.google.com/drive/folders/1hcPBHTAo3DR04 VvpdKEJLE_TW03EloiO