Матеріали навчально-методичного онлайн-тренінгу «Ефективні методи та прийоми опанування тем «Фразеологія» «Лексикологія», «Граматика»
29.11.2024 Центром методичної та аналітичної роботи Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми онлайн-тренінгу «Алгоритм якісної підготовки здобувачів освіти до Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури в умовах освітніх втрат», а також у межах ХАБів «Якісна освіта» та «Професійний розвиток педагога» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини-2030» проведено навчально-методичний онлайн-тренінг «Ефективні методи та прийоми опанування тем «Фразеологія» «Лексикологія», «Граматика» (у форматі ZOOM-конференції).
Захід проведено з метою вдосконалення предметно-методичної та психологічної компетентностей учителів-словесників щодо здатності організовувати пізнавальну діяльність здобувачів освіти, добирати дієві методи й прийоми навчання філологічно обдарованих учнів, зокрема для опанування фразеологічного багатства української мови, засвоєння здобувачами освіти лексичних та граматичних норм.
Під час заходу методистка Центру методичної та аналітичної роботи Юлія Радченко проаналізовала зразки олімпіадних завдань із фразеології, лексикології, граматики, розв’язання яких викликає труднощі в учнів; ознайомила філологів із переліком типових помилок; а також, взаємодіючи з учасниками тренінгу, окреслила шляхи роботи зі здобувачами освіти для засвоєння ними відповідних мовних норм.
Також педагогам було надано практичну допомогу щодо проведення мовних тренінгів із здобувачами освіти під час підготовки їх до Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури й використання для цього онлайн-ресурсів, зокрема платформ Wordwall і Learningapps, які дозволяють створити цікаві інтерактивні вправи й завдання. Тренерка-методистка запропонувала вчителям розроблені дилактичні онлайн-матеріали, які можуть стати їм в пригоді для роботи з обдарованими учнями.
Також під час онлайн-тренінгу було представлено ефективний педагогічний досвід учительки української мови та літератури комунального закладу «Харківський ліцей № 169 Харківської міської ради» Олексієнко Галини Йосифівни, яка підготувала багатьох переможців ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури й Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. Філологиня-тренерка провела інтерактивну взаємодію з учасниками заходу за темою «Складна граматика, лексикологія, фразеологія: дієві шляхи роботи з учнями», під час якої надала практичні поради й рекомендації колегам щодо якісного засвоєння учнями зазначених мовних норм. Усі охочі можуть ознайомитися з матеріалами онлайн-тренінгу за покликаннями:
- презентація Радченко Ю.В.: https://docs.google.com/presentation/d/1SQ9gsI3NZRWoGsRMIO3PE0p_osODZ9sV/edit?usp=sharing&ouid=102142677342536516380&rtpof=true&sd=true
- презентація Олексієнко Г.Й.: https://www.figma.com/deck/n1iHmHaxtyhAlXb6OkgDAd
Також наприкінці заходу 8 учителів-філологів отримали консультації щодо підготовки учнів до участі в ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2024/2025 н.р., зокрема особливостей ідейно-художнього аналізу поетичного тексту; важливих аспектів підготовка учнів із теорії літератури, формування навичок текстуального аналізу віршів.
У заході взяли участь 38 осіб.