Матеріали навчально-методичного онлайн-тренінгу для учителів української мови та літератури
25.10.2024 Центром методичної та аналітичної роботи Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми онлайн-тренінгу «Алгоритм якісної підготовки здобувачів освіти до Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури в умовах освітніх втрат», а також у межах ХАБів «Якісна освіта» та «Професійний розвиток педагога» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини-2030» проведено навчально-методичний онлайн-тренінг «Вимоги до написання олімпіадних творчих робіт: жанрове та стилістичне різноманіття, змістове наповнення й мовленнєве оформлення, виконання додаткових умов» (у форматі ZOOM-конференції).
Захід проведено з метою удосконалення предметно-методичної компетентності вчителів-словесників щодо здатності добирати дієві методи й прийоми навчання філологічно обдарованих учнів, зокрема для формування в здобувачів освіти вмінь писати олімпіадні творчі роботи різних жанрів. Під час тренінгу методистка Центру методичної та аналітичної роботи Юлія Радченко проаналізувала зразки олімпіадних творчих завдань різних жанрів, вимоги до їх виконання, критерії оцінювання та типові помилки, яких припускаються учні. Учителі-словесники, взаємодіючи з тренером, визначали, коментували та аналізували складні випадки змістових (фактичних) помилок у запропонованих творчих роботах, а також обговорювали варіанти порушення мовних норм, які слід відпрацьовувати з учнями. Особливу увагу було приділено тому, як навчити учнів писати вільний і формальний есеї, а також тому, які прийоми та методи педагогічної взаємодії зі здобувачами освіти є дієвими.
Також під час онлайн-тренінгу було представлено ефективний педагогічний досвід учительки української мови та літератури комунального закладу «Харківський ліцей № 173 Харківської міської ради» Кремінської Катерини Миколаївни, яка у 2023/2024 н.р. підготувала переможця Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури (Зірка Варвара, 8 клас, І місце). Філологиня-тренерка провела інтерактивну взаємодію з учасниками заходу за темою «Жанрово-стильові особливості олімпіадних творчих робіт та додаткові умови щодо їх виконання», під час якої зокрема надала практичні поради й рекомендації колегам щодо підготовки учнів до написання творів-роздумів, промов, відгуків, інтерв’ю, нарисів тощо.
Усі охочі можуть ознайомитися з матеріалами онлайн-тренінгу за покликанням: https://drive.google.com/drive/folders/1tiiERVDqgT-vmgt5SodizCh2cpDJov72?usp=sharing.
У заході взяли участь 36 осіб.
Також наприкінці заходу 20 учителів-філологів отримали консультації щодо підготовки учнів до участі в ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2024/2025 н.р. та особливостей проведення Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.