Close
Дистанційна освіта
Харківської академії неперервної освіти
Реєстрація на курси підвищення кваліфікації
(І півріччя 2025 року)

Матеріали вебсемінару-практикуму «Дієві методики щодо забезпечення якісної підготовки здобувачів освіти до НМТ з української мови та літератури в умовах освітніх втрат»

28.04.2025 Центром методичної та аналітичної роботи Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» в межах хабу «Якісна освіта» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» та регіонального освітнього проєкту «Підвищення якості й результативності загальноосвітньої підготовки, конкурентоспроможності випускників в умовах викликів сучасності» проведено вебсемінар-практикум «Дієві методики щодо забезпечення якісної підготовки здобувачів освіти до НМТ з української мови та літератури в умовах освітніх втрат» (у форматі ZOOM-конференції).

У заході, який проведено з метою удосконалення предметно-методичної і прогностичної компетентностей учителів-філологів із питань подолання освітніх втрат під час підготовки здобувачів освіти до складання НМТ із української мови та літератури у 2025 році, узяли участь керівники ТМО вчителів української мови та літератури Харківської області, а також словесники, які працюють в 11 класах ЗЗСО і серед яких попередньо було проведено опитування щодо того, якої методичної допомоги вони потребують у контексті організації ефективної педагогічної взаємодії з одинадцятикласниками на підсумковому етапі підготовки, узагальнення й повторення вивченого.

Методистка Юлія Радченко детально проаналізувала результати регіонального моніторингового дослідження готовності учнів 11 класів до вступних випробувань з української мови, проведеного Центром моніторингу якості освіти в березні 2025 року; визначила типові помилки, яких припускалися тестовані, а також освітні прогалини у засвоєнні певних розділів мовознавства, які мають учні (з фонетики, морфології, орфографії, пунктуації, фразеології, синтаксису) і які потребують додаткового опрацювання на етапі узагальнення та повторення. Під час інтерактивної взаємодії з учасниками заходу було розглянуто дієві форми роботи з одинадцятикласниками, що ґрунтуються на використанні завдань щодо дослідження та аналізу мовних явищ, створених зокрема й за допомогою цифрових інструментів, проведенні мовних тренінгів, формуванні практичних мовних навичок і умінь тощо.

У виступі «Особливості підготовки до НМТ 2025 з української літератури. Опрацювання проблемних для учнів тестових завдань» методистка Світлана Клімова зупинила увагу на особливостях програми НМТ з української літератури, найбільш проблемних питаннях у підготовці учнів до складання НМТ з української літератури, необхідності проведення тренінгів для розвитку критичного мислення здобувачів освіти, визначення та усунення прогалин у знаннях унаслідок освітніх втрат. Педагоги отримали методичну допомогу щодо використання ефективних технологій, прийомів опрацювання тестових завдань, створення опорних таблиць, блок-схем, які візуалізують основні елементи аналізу художніх творів, тренінгових «банків цитат», тематичного повторення. Також було опрацьовано один із варіантів тесту з української літератури зразка НМТ.

У заході взяли участь 97 осіб.

Усі охочі можуть ознайомитися з матеріалами заходу за покликанням:

Додатково радимо скористатися матеріалами електронного видання (Методичні рекомендації щодо подолання/запобігання освітніх втрат і розривів [Електронне видання] / А.С. Остапенко, І.В. Капустін, Ю.А. Посмітна, О.І. Грінченко, О. В. Григорович, І.В. Волкова, О.А. Зайцева, С.В. Клімова, О.О. Моліна, Ю.В. Радченко, О.М. Саввіч, В.П. Сідорчук, С.Г. Федченко; за заг. редакцією Л.Д. Покроєвої. – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2024. – с.6-20; http://edu-post-diploma.kharkov.ua/wp-content/uploads/2024/10/Osvitni_vtraty-maket_01.10.24.pdf).

Також наприкінці заходу 8 педагогів отримали консультації щодо проведення моніторингу навчальних досягнень учнів протягом року в процесі підготовки до НМТ та подолання освітніх втрат із української мови та літератури.