Close
Дистанційна освіта
Харківської академії неперервної освіти
Реєстрація на курси підвищення кваліфікації (ІІ півріччя 2024 року) Канал зв’язку
для батьків першокласників

Матеріали вебсемінару за темою «Сучасні підходи до навчання української мови, спрямовані на формування компетентного мовця – патріота своєї держави»

27.06.2024 Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми воркшопу «Особливості навчання української мови в умовах Нової української школи: методичний та практичний аспекти», а також у межах ХАБів «Якісна освіта» та «Професійний розвиток педагога» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» проведено вебсемінар за темою «Сучасні підходи до навчання української мови, спрямовані на формування компетентного мовця – патріота своєї держави» (у форматі ZOOM-конференції).

Під час вебсемінару було розглянуто наступні актуальні питання:

  1. Ключові засади національно-патріотичного виховання в умовах НУШ: пошук нових підходів до формування мовної стійкості й патріотизму в здобувачів освіти.
  2. Мова в процесах формування патріотизму: лінгводидактичні парадигми.
  3. Національно-патріотичне виховання крізь мовний аспект в умовах НУШ.

У семінарі взяла участь доктор філологічних наук, професор, завідувачка кафедри українознавства і лінгводидактики імені професора О.Г. Муромцевої Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Маленко Олена Олегівна, яка розкрила сутність поняття патріотизм у його емоційному та раціональному виявах, визначила роль освіти в розвитку громадянської свідомості особистості, а також розкрила потенціал лінгводидактики в процесах формування патріотизму, зокрема окреслила сучасні підходи (текстоцентричний, комунікативний, діяльнісний), які забезпечують формування в здобувачів освіти мовної стійкості та здатності ідентифікувати себе як громадян України.

Викладачка кафедри методики навчання мов і літератури Румянцева-Лахтіна Оксана Олександрівна висвітлила питання національно-патріотичного виховання крізь мовний аспект в умовах НУШ, зокрема надала вчителям дієві методичні поради, як вирішувати проблему формування мовної стійкості в учнів адаптаційного циклу та циклу базового предметного навчання, як побудувати освітній процес на текстовій основі, а також як ефективно використовувати можливості штучного інтелекту для створення відповідного дидактичного контенту.

Під час проведеного методисткою Центру методичної та аналітичної роботи Радченко Юлією Вікторівною практикуму «Розробка моделі національно-патріотичного виховання учнів 5-9 класів (адаптаційний цикл та цикл базового предметного навчання) в умовах дистанційного освітнього процесу» учасники заходу набули практичних вмінь при конструюванні будь-якої освітньої стратегії чи моделі чітко визначати їх мету, завдання, дидактичні та навчально-методичні принципи й форми реалізації вирішення конкретної педагогічної проблеми.

Також учителі-філологи ознайомилися з розробленою методисткою Радченко Ю.В. (у співавторстві з учасницею воркшопу, заступником директора з НВР Комунального закладу «Харківський ліцей № 24 імені І.Н. Питікова Харківської міської ради» Гармашовою Інною Валеріївною) моделлю національно-патріотичного виховання учнів 5-9 класів та проаналізували її, що сприяло вдосконаленню предметно-методичної компетентності педагогів щодо здатності моделювати зміст освітнього процесу відповідно до обов’язкових результатів навчання й очікуваних результатів, обирати дієві методики, які допомагають реалізувати діяльнісний, комунікативний, текстоцентричний підходи та забезпечують формування компетентних мовців.

Пропонуємо всім охочим ознайомитися з матеріалами заходу, підготовленими фахівцями Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»:

У вебсемінарі взяли участь 35 осіб.