Матеріали вебсемінару за темою «Сучасні підходи до навчання української мови, спрямовані на формування компетентного мовця – патріота своєї держави»
27.06.2024 Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти» відповідно до програми воркшопу «Особливості навчання української мови в умовах Нової української школи: методичний та практичний аспекти», а також у межах ХАБів «Якісна освіта» та «Професійний розвиток педагога» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030» проведено вебсемінар за темою «Сучасні підходи до навчання української мови, спрямовані на формування компетентного мовця – патріота своєї держави» (у форматі ZOOM-конференції).
Під час вебсемінару було розглянуто наступні актуальні питання:
- Ключові засади національно-патріотичного виховання в умовах НУШ: пошук нових підходів до формування мовної стійкості й патріотизму в здобувачів освіти.
- Мова в процесах формування патріотизму: лінгводидактичні парадигми.
- Національно-патріотичне виховання крізь мовний аспект в умовах НУШ.
У семінарі взяла участь доктор філологічних наук, професор, завідувачка кафедри українознавства і лінгводидактики імені професора О.Г. Муромцевої Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Маленко Олена Олегівна, яка розкрила сутність поняття патріотизм у його емоційному та раціональному виявах, визначила роль освіти в розвитку громадянської свідомості особистості, а також розкрила потенціал лінгводидактики в процесах формування патріотизму, зокрема окреслила сучасні підходи (текстоцентричний, комунікативний, діяльнісний), які забезпечують формування в здобувачів освіти мовної стійкості та здатності ідентифікувати себе як громадян України.
Викладачка кафедри методики навчання мов і літератури Румянцева-Лахтіна Оксана Олександрівна висвітлила питання національно-патріотичного виховання крізь мовний аспект в умовах НУШ, зокрема надала вчителям дієві методичні поради, як вирішувати проблему формування мовної стійкості в учнів адаптаційного циклу та циклу базового предметного навчання, як побудувати освітній процес на текстовій основі, а також як ефективно використовувати можливості штучного інтелекту для створення відповідного дидактичного контенту.
Під час проведеного методисткою Центру методичної та аналітичної роботи Радченко Юлією Вікторівною практикуму «Розробка моделі національно-патріотичного виховання учнів 5-9 класів (адаптаційний цикл та цикл базового предметного навчання) в умовах дистанційного освітнього процесу» учасники заходу набули практичних вмінь при конструюванні будь-якої освітньої стратегії чи моделі чітко визначати їх мету, завдання, дидактичні та навчально-методичні принципи й форми реалізації вирішення конкретної педагогічної проблеми.
Також учителі-філологи ознайомилися з розробленою методисткою Радченко Ю.В. (у співавторстві з учасницею воркшопу, заступником директора з НВР Комунального закладу «Харківський ліцей № 24 імені І.Н. Питікова Харківської міської ради» Гармашовою Інною Валеріївною) моделлю національно-патріотичного виховання учнів 5-9 класів та проаналізували її, що сприяло вдосконаленню предметно-методичної компетентності педагогів щодо здатності моделювати зміст освітнього процесу відповідно до обов’язкових результатів навчання й очікуваних результатів, обирати дієві методики, які допомагають реалізувати діяльнісний, комунікативний, текстоцентричний підходи та забезпечують формування компетентних мовців.
Пропонуємо всім охочим ознайомитися з матеріалами заходу, підготовленими фахівцями Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»:
- презентація методистки Радченко Ю.В.: https://drive.google.com/file/d/1QulFtZZRTDm1h1gx_jMbeFx1c9NJZ4kx/view?usp=drive_link
- презентація викладачки кафедри методики навчання мов і літератури Румянцевої-Лахтіної О.О.: https://drive.google.com/file/d/13ZFVlzirb0HMgT6rwWnzijWqByt8WxA5/view?usp=sharing
У вебсемінарі взяли участь 35 осіб.