Головна
Інформація
Планування науково-методичної роботи
Про Академію
Досягнення Академії
Підвищення кваліфікації
Методична діяльність
Методичні новинки
Наукова діяльність
Інновації
Регіональні освітні проекти
Участь у Міжнародних та Всеукраїнських проектах
Інформаційний Вісник
Публічна інформація
Учитель року
Українським вчителям і учням зарубіжжя
Календар знаменних дат
Корисні посилання
Зворотній зв'язок

Файловий архів
Пошук
Структура сайту


Дистанційна освіта
Вебінар
Чат (веб)
База даних
Електронна Бiблiотека
Фотоальбоми Академії
Фотоальбоми

ФотоАрхів
Анонс
Анонси Академії
Переклад оналйн
Online.ua
с на

Комунальний вищий навчальний заклад
«ХАРКІВСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»


Інформація: останні новини
Діяльність науково-методичної лабораторії з розвивального навчання PDF Надрукувати Надіслати електронною поштою
Розмістив Світлана Ткаченко   
19.сен.2008

Діяльність науково-методичної лабораторії
 з розвивального навчання

 

 

Система розвивального навчання Ельконіна – Давидова регулюється на державному рівні наказом Міністерства освіти і науки України № 552 від 24 липня 2001 року “Про підсумки застосування психолого – педагогічної системи “Розвивальне навчання” (Ельконіна Д.Б., Давидова В.В. та інших) у загальноосвітніх навчальних закладах України”. Чинними навчальними програмами для початкових класів, що працюють за системою розвивального навчання, є  програми, розроблені науково-методичною  лабораторією з розвивального навчання і Науково-методичним центром “Розвивальне навчання” (гриф Міністерства освіти і науки України “Рекомендовано” – наказ МОНУ від 20.06.2006 р. за № 469; лист МОНУ №1/11-2743 від 09.08.2002 р.).

Продовжується зростання зацікавленості педагогічної громадськості в   масовому впровадженні системи розвивального навчання. Зараз налічується 63 навчальних заклади, у яких навчання учнів здійснюється за системою   розвивального навчання. У цілому, кількість шкіл з класами розвивального навчання за час існування ХОНМІБО (за 7 років) збільшилася на 23, тобто на 58 %.

Упроваджується система РН і в основну школу. Проте  проблема забезпечення наступності між початковою та основною школою є надзвичайно актуальною. З метою забезпечення принципу наступності та підвищення ефективності роботи класів РН необхідно розв’язати низку наукових та методичних проблем:

·        продовжувати створення навчальної літератури для основної школи;

·        створити програми з основних предметів для основної школи;

·        створити методичні посібники для вчителів розвивального навчання;

·        організувати моніторинг педагогічної діяльності вчителів системи розвивального навчання та моніторинг навчальної діяльності учнів у всіх навчальних закладах з класами РН;

·        створити міні – діагностики розвитку на початок і кінець навчання в початкових класах розвивального навчання;

·        здійснювати методичну підготовку педагогів різних категорій (учителів, заступників директорів, директорів) для роботи за системою розвивального навчання;

·        удосконалити шкільну та міжшкільну методичну роботу.

Усі зазначені проблеми потребують свого вирішення в найближчі  5 років, згідно з програмно-цільовим проектом «Упровадження і розвиток системи розвивального навчання Ельконіна – Давидова».

За минулий рік лабораторії з розвивального навчання ХОНМІБО вдалося просунутися в розв’язанні значної частини проблем: надруковано всі  робочі зошити (три) з української мови для 5 класів (спільно з ННМЦ “Розвивальне навчання”). Надруковано робочі зошити з математики для роботи в ІІ півріччі 5 класу та для 6 класу (ННМЦ “Розвивальне навчання”). Підготовлено вчителів української мови та математики для роботи в 5-6 класах за системою розвивального навчання. Продовжується апробація моніторингу педагогічної діяльності вчителя та навчальної діяльності учнів початкових класів у школах області; завершено експериментально-дослідну роботу на тему “Моніторинг у системі розвивального навчання”. Розроблено діагностичні та контрольні роботи для початкових класів; здійснено методичну роботу серед педагогів різних  категорій  шкіл, де є класи РН; проведено роботу з удосконалення  шкільної та міжшкільної методичної роботи серед учителів  розвивального навчання; здійснено 7 виїздів в райони (міста) області в межах ДАРів, що стало поштовхом для поширення системи розвивального навчання і сприяло підвищенню якості навчального процесу в класах розвивального   навчання.

Визнання системи розвивального навчання на державному рівні, наявність програм з грифом МОНУ “Затверджено”, збагачення навчального  забезпечення, методична робота серед педагогічної громадськості, просвітницька діяльність ХОНМІБО забезпечують стійке зростання кількості шкіл, у яких є класи розвивального навчання.

Для вирішення актуальних проблем і підвищення ефективності роботи класів розвивального навчання провідною метою діяльності лабораторії з розвивального навчання є удосконалення та збагачення навчально-методичного забезпечення системи розвивального навчання Ельконіна – Давидова  в умовах формування 12-річної загальноосвітньої школи, пропаганда та широке впровадження її в практику навчальних закладів І та ІІ ступеня.

Виходячи з цього, науково-методична лабораторія з розвивального навчання ставить перед собою такі завдання:

·        продовжити створення навчальної літератури для  основної школи (у 2008/2009 н. р. – з української мови для 6 класу);

·        здійснювати апробацію нових програм, підручників, робочих зошитів;

·        продовжувати моніторинг  педагогічної  діяльності вчителя системи розвивального навчання та  навчальної діяльності учнів;

·        здійснювати методичну роботу серед педагогів різних категорій з метою опанування ними теоретико-психологічних засад розвивального навчання та практичного їх утілення, а також механізмів здійснення моніторингових процедур;

·        доносити до педагогічної спільноти інформацію про систему розвивального навчання.

Для вирішення зазначених завдань науково-методична лабораторія з розвивального навчання ХОНМІБО планує співпрацювати з Незалежним  науково-методичним центром “Розвивальне навчання” (науковий керівник – кандидат психологічних наук В.В. Рєпкін, директор – А.В. Захаров) та Українською Асоціацією “Розвивальне навчання” (Президент Асоціації – академік-секретар Відділення психології, вікової фізіології та дефектології АПН України С.Д. Максименко).

 
< Попередня
Літні мовні табори

Літні мовні табори

Наша кнопка
Ви можете згадати про наш ресурс, розмістивши у себе на сайті цю кнопку: Портал Академії
Щоб це зробити, просто додайте в HTML код потрібної сторінки даний код:



МОН України 

Інститут ІТЗО 

ДВНЗ «УМО» НАПН України 

Академія інноваційного розвитку освіти 

освітній портал Педагогічна преса 

Е-Ранок 

Видавнича група «Основа» 

Інститут Передових Технологій 

Мiжнародний форум  

Образовательный онлайн-журнал 

Всеукраїнська акція «Слова допомагають» 

© 2006. КВНЗ «ХАНО». Всі права збережено.
61057 Харків, вул. Пушкінська, 24.
e-mail: kvnz.hano@gmail.com
Розробка: Grand на основі Joomla
Google+
Счетчик PR-CY.Rank
службы мониторинга серверов